Nálunk járt a DJP Élményközpont

A technikai fejlődés gyorsasága talán az informatikában érzékelhető a legjobban; néha azzal, hogy szinte alig tudjuk követni. A Digitális Jólét Koordinációs Központ, (DJKK) amely zászlóshajója a köznapi életben is hasznosítható informatikai tudás terjesztésének és népszerűsítésének felvállalta, hogy a szakmai érdekképviseleten, promóciókon, előadásokon, online elérhető anyagokon kívül kézzelfogható módon, a fejlődés ütemét személyes tapasztalatok útján is érzékeltetve „házhoz viszi az informatikát”. Ez leginkább a Digitális Jólét Program Pontok működése által valósul meg. Munkájukat egy utazó DJP Élménybusz segíti, amely forgószínpad szerűen, ütemterv szerint járja a településeket olyan szolgáltatásokat és új technológiákat megismertetve az érdeklődőkkel, amelyek (összetettségük ill. üzemeltetési költségeik, kihasználtságuk foka miatt) nem állhatnak nap mint nap a végpontok rendelkezésére.

A tavasszal hirdetett megyei fordulót is megpróbáltuk, akkor nem nekünk kedvezett a szerencse. Június végén viszont vendégünk volt a DJP Élménybusz, vele együtt pedig számos érdekes informatikai eszköz. A kicsiktől a felnőttekig, mindenkinek hasznos, érdekes, és szórakoztató volt a bemutató. A helyszínre drónokkal, VR szemüvegekkel, Lego robottal és 3D nyomtatóval érkeztek a munkatársak. A szakmai nap az eszközök „hőskorának” bemutatásával kezdődött – némely eszköz, mint például a 3D-s szemüveg – régebbi, mint gondolnánk! Érdekes volt hallgatni az előadást…

A fő attrakció természetesen az érkező eszközök kipróbálási lehetőséggel egybekötött bemutatása volt, de a program nem csak erre korlátozódott. Megragadtuk az alkalmat, hogy a Művelődési Házba ritkábban látogatók számára (akiket ez az esemény mégis becsábított) bemutassuk DJP Pontunkat, az igénybe vehető szolgáltatások körét és azokat az eszközöket, amelyeket oktatás, szórakozás, ismeretterjesztés vagy munkavégzés (mert utóbbira is van példa) céljából igénybe vehetnek a felhasználók. Vetélkedővel és kvízjátékokkal is készültünk – utóbbiakat szintén nem papír alapon, hanem az informatikai eszközök segítségével és felhasználásával valósítottuk meg.
Az esemény végére megépült egy olyan távirányítható autó is, ami jóval komolyabb lett a tervezettnél. Az elképzelés csak egy „gurulásra kész” modell építése volt, de a projekt időközben éles fordulatot vett: egy plusz motor beépítésével a kormányozhatóság is megvalósult, hasonlóan, mint az autóiparban. Nem is lett szétszedve a prototípus, hogy a következő helyszínen megmutathassák az élményközpont munkatársai, milyen komolyan is lehet venni az informatikával kombinált játékokat.

Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.