Az Önkormányzati Adóhatóság hatáskörébe tartozó adókkal kapcsolatban
Az Önkormányzati Adóhatóság – a kommunális adót érintően benyújtott bevallások és a járási hivataltól érkező gépjármű adatállomány feldolgozását követően – várhatóan 2018. március elején és 2018. szeptember elején értesítést fog kiküldeni az érintett adózóknak a 2018. I. és II. félévre fizetendő adókról, illetve a korábbi időszakból fennálló esetleges hátralékokról. Az adómértékek és adónemek vonatkozásában a jogszabályi előírások és a Képviselő-testület döntése értelmében az előző évhez viszonyítva változás nincs, új adónem bevezetésére nem került sor.
Az adófizetési kötelezettséget az adózó számlájáról történő átutalással vagy készpénz átutalási megbízással (csekk) lehet teljesíteni.
Utalással történő kiegyenlítés esetén a közlemény rovatban feltétlenül fel kell tüntetni az adózó nevét és lakcímét, valamint a kiküldött értesítésben a név alatt szereplő befizető azonosító számot. Külön figyelmet kérünk fordítani arra, hogy az utalás az adott adónemhez rendelt számlára kerüljön!
A számlaszámok a kiküldésre kerülő értesítésben is feltüntetésre kerülnek.
Az adózók év elején az egész évre vonatkozó fizetési kötelezettségüknek is eleget tehetnek.
Ha a fentiektől eltérő módon szeretnék adóbefizetései(ke)t / (hátralékaikat) rendezni, úgy szíveskedjenek személyesen – ügyfélfogadási időben – egyeztetni az önkormányzati adóhatóság ügyintézőjével.
Az adónemek késedelmi pótlékmentes befizetési határideje:
• az I. félévre vonatkozóan: március 15. követő első munkanap – 2018. évben március 19.
• a II. félévre vonatkozóan: szeptember 15. követő első munkanap – 2018. évben szeptember 17.
A gépjárműadó fizetési kötelezettség megállapítása hatósági adatszolgáltatás alapján történik, az adózónak bejelentési kötelezettsége az Adóhatóság felé nem áll fenn.
Amennyiben a fizetési kötelezettség forgalomból történő kivonás, vagy új forgalomba helyezés miatt az értesítésben szereplő összeghez képest változik, az érintett adózók erről határozattal értesítést kapnak.
A magánszemélyek kommunális adójának kivetése bevallás alapján történik, mely bevallási kötelezettség az Ingatlan tulajdonosát terheli. Ezúton is kérjük a Tisztelt Ingatlantulajdonosokat, hogy az ingatlan tulajdonjogában bekövetkező változásokat mielőbb, de legkésőbb 15 napon belül jelezzék az önkormányzati adóhatóság felé.
Az adózók az iparűzési adó fizetési kötelezettségüknek a bevallásuk adatai alapján önadózással tesznek eleget.
A bevallás benyújtásának határideje:
– iparűzési adó vonatkozásában 2018. május 31.
A fizetési kötelezettségek késedelmes teljesítése esetében késedelmi pótlék felszámítására kerül sor, melynek mértéke minden naptári nap után a felszámítás időpontjában érvényes jegybanki alapkamat kétszeresének 365-öd része.
Kérem szíveskedjenek a fizetési kötelezettségüknek határidőben eleget tenni, ellenkező esetben behajtási eljárás megindításra kerülhet sor, mely minden esetben további költségek felszámítását vonja maga után.
Az önkormányzati adóhatóság hatáskörébe tartozó adókkal kapcsolatosan bővebb felvilágosítás Pusztamérges Községi Önkormányzat Hivatalának adóirodájában – Tolnai Andrea ügyintézőtől kérhető ügyfélfogadási időben személyesen (hétfő, szerda, péntek 8 – 12 óráig, kedd 8 – 15:45 óráig) vagy telefonon (62/ 286-851).
Fődi Anita jegyző
Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.